onsdag 15 februari 2012

En liten brudnäbb på nyårsfest!

Som jag skrev i ett inlägg för ett tag sedan ägnade jag en stor del av sensommaren åt att sy brudklänning till min dotter som gifte sig i mitten på september och en klänning till lilla barnbarnet Irma. Jag lovade då att återkomma med bilder på de kläder jag sytt till bröllopet och börjar här med några bilder på Irma i klänningen hon hade. Tyvärr insåg vi när vi gick igenom alla bilder från bröllopet att det inte fanns särskilt många på Irma där man faktiskt såg hur klänningen såg ut. Dessa bilder är från nyårsafton. Hon var ju då tre och en halv månad äldre och det är förvånande hur mycket de små hinner växa på den tiden. Med nöd och näppe kunde Irma ha klänningen jag sytt. Som ni ser på bilderna är den lite tajt där den är skuren i livet och även i ärmarna. Passformen var mycket bättre på bröllopet då hon var något mindre men bilderna visar ändå hur klänningen ser ut och jag hoppas ni kan plocka fram er fantasi och föreställa er hur den såg ut på henne den där dagen i september... =)

Jag återkommer med bilder på bruden!





2 kommentarer:

  1. Men hjälp så söt!! Både klänning och modell!!!

    SvaraRadera
  2. Men vilken goding!!
    Har missat att skriva till dig i de tidigare inläggen. Gillar dina jackor såååå mycket!! Kul att du ska få sälja dem i butik;) GRATTIS!!!

    SvaraRadera